Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Jarig in Argentinië

Vanochtend werd ik wakker gemaakt door Geke met een lied en een erg mooi cadeau! Een echt schilderij van de Boca, een kleurrijke wijk in Buenos Aires! Snel douchen en aankleden en toen naar beneden! Daar waren de andere resigenoten al aanwezig en werd er voor mij een lied in het Spaans gezongen! Ik kreeg ook nog een mooie kaart! Na het ontbijt richting de bus om de bagage erin te zetten. Er was besloten dat we gingen lopen naar de Bodega, die ongeveer twee kilometer vanaf het hotel lag. Na een rondleiding waren we om 10 uur al aan het proeven en werd er geproost op mijn verjaardag! Daarna de bus in, die ook versierd bleek te zijn! Via een erg mooie route weer terug naar Salta en naar het hotel waar we al eerder geslapen hadden. De slaapkamer was helemaal versierd met ballonnen, een bloemetje en Happy Birthday op de muur! En ik werd ook nog verrast met een heerlijke ijstaart. Volgens de Argentijnse gewoonte moest ik deze in zoveel mogelijk stukken snijden zodat iedereen die in het hotel aanwezig was mee kon eten. Daardoor werd ik ook nog door twee Argentijnse mannen, die in het zwembad zaten, toegezongen! Toch weer even lachen hoor! Tegen een uurtje of 8 naar het plein/park voor een kop koffie! Doorgelopen naar de Peña waar we die avond zouden eten en genieten van een optreden van een dansgroep en een muziekgroep! Erg leuk en gezellig! Ook zelf nog gedanst met een Argentijn! En toen kwam ook daar weer een verrassing: bubbels en een taart! Tegen half 2 richting het hotel na wel een zeer bijzondere fijne verjaardag! Met dank aan Geke en de reisbegeleidster die het een en ander geregeld had om het zo bijzonder te laten zijn!