Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Van Tilcara Argentinië naar Uyuni Bolivia

Na een zeer karig ontbijtje, brood, boter en jam, reden we richting de.grens. Onderweg natuurlijk nog een aantal fotostops gemaakt. Wat een fantastisch mooie natuur! En ook erg afwisselend. We zijn de denkbeeldige Steenbokskeerkring overgegaan! Een goede reden voor een foto! Tegen 12 uur waren we bij de grens. Dat ging dit keer erg soepeltjes! Na de papieren rompslomp liepen we de grens met Bolivia over. Aan de andere kant van de grens werden we opgewacht door de lokale agent. Snel allemaal ons geld gewisseld en met taxi's naar de lunch. Na afloop van de lunch een groepsfoto gemaakt en daarna in taxi's naar het treinstation. Je checkt je bagage in zoals op het vliegveld en zoekt daarna je gereserveerde plaats op. De trein vertrok om half 4. Onderweg weer veel afwisselend landschap gezien. En de 5 films in het Spaans. Een leuk uitstapje was naar de restauratiewagen waar we konden eten. Tegen 1 uur kwamen we aan in Uyuni. De taxi's stonden klaar, snel naar het hotel en naar bed!