Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Bezoek aan de zoutvlaktes van Uyuni

Vanochtend, na een heerlijk ontbijt, vertrokken naar de op een na grootste zoutvlaktes ter wereld! Natuurlijk met de nodige stops onderweg. De eerste was bij een oud emplacementen van de Boliviaanse spoorwegen, waar vele oude verroeste wagons en ander materieel stonden. Mooie foto's kunnen maken. De tweede stop was bij een toeristenmarktje. Erg leuk en kleurrijk, maar niets gekocht. Wel hebben we een lijnzaaddrankje gehad, wat best lekker was.

En toen met de 4 wheeldrive de zoutvlaktes op. Het was erg indrukwekkend echt een hoogtepunt van deze reis. Een gedeelte was in originele staat en zag eruit als honingraten. Het zand was nog niet over het zout gewaaid. De foto's geven een aardige indruk, maar het was echt fantastisch. Midden op de vlakte geluncht en daarna met een boog weer teruggereden naar Uyuni. Met z'n tweeen het stadje verkend, wat gezworven over de lokale markt, wat gedronken op een terrasje en weer terug naar het hotel. Wat een groot verschil tussen Argentinië en Bolivia. Bolivia is veel kleurrijker en armoediger. De mensen willen niet gefotografeerd worden, best jammer, maar we respecteren het wel. s' Avonds met de hele groep Pizza gegeten en op tijd naar bed.