Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Cusco

Gisteren en vandaag hadden we een rustdag in Cusco. Dat betekent geen programma, dus niet vroeg opstaan!! Heerlijk met z'n tweeen gezworven door de stad. Een stad met ruim 400.000 inwoners, dus geen klein stadje. Dit keer een stad waar veel straatverkopers actief zijn, dat hadden we tot nu toe nauwelijks meegemaakt. En de politie die op elke kruising als een gek staat te fluiten, terwijl de stoplichten het ook doen!  Maar ook een stad met veel mooie oude gebouwen en kerken en veel gezellige pleinen / parken. En een stad waar veel toeristen zijn, omdat je vanuit deze stad naar Machu Picchu gaat. Veel groepen reizigers, maar ook wel een fijne plek om te shoppen en heerlijke koffie te drinken op een balkon met uitzicht op een van de pleinen. Al met al het bevalt ons hier prima. Ook twee keer heerlijk gegeten. Gisteravond met z'n tweeen in een echt Peruaans restaurant met muziek en dans en vanavond in een Italiaans restaurant met de gehele groep. Morgen vertrekken we om 6.30 uur met de bus richting het station waar we de trein zullen nemen naar een stadje vlakbij Machu Picchu, zodat we donderdagochtend vroeg op de site kunnen zijn, alle drukte proberen we op deze manier voor te zijn. we hopen op mooi weer, dat hebben we bijna de gehele vakantie gehad, maar het ziet er wat slechter uit voor de komende dagen. We houden jullie op de hoogte. Voor nu groeten van ons en veel sterkte. We lezen net dat het gesneeuwd heeft in Enschede!

Cindy

Hoi.
Wat een geweldige ervaring! Heerlijk genieten. Leuk om te lezen al die verhalen. En inderdaad hwt heeft gister avond gesneeuwd. Wel natte sneeuw maar toch..brrrr
Groetjes van ons.

Sandra Coenders

Heerlijk om te horen dat jullie zo genieten wij gaan zo weg. Ben benieuwd naar jullie verhalen . Geniet er nog maar lekker van .

maria

Hallo Elly en Geke,
Wat prachtig is Zuid- Amerika toch,hè?
Ben benieuwd of jullie in Aqua Calientes gelunched hebben in het restaurant boven de rivier. Oorverdovend.
Geniet ze nog.