Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Machu Picchu

Het vroege opstaan wordt zo langzamerhand steeds moeilijker. Maar ja het is dan ook onze laatste week in Peru! Met de bus naar het station waar we op de trein stapten richting Machu Picchu, toch één van de hoogtepunten van deze reis. We zijn benieuwd! De ticket was op naam en met je paspoortnummer, dat ook echt gecontroleerd werd. En niet alleen de treinticket, alle tickets van deze twee dagen werden gecontroleerd op naam en paspoortnummer! In het dorpje aangekomen richting hotel en daarna een beetje ronddwalen en verkennen. Al snel zaten we bij twee jonge vrouwen, die onze nagels een kleurtje gaven. Weer een ervaring. 's Avonds met de groep uit eten op het kleine plein, erg gezellig ondanks de uitval van electriciteit en heel veel regen! Toch wel weer op tijd naar bed, want de volgende dag moesten we om 4.30 uur opstaan, 5.00 uur ontbijten en 5.30 uur in de rij staan voor de bus naar boven! De rij was erg lang, maar het liep aardig door! Er mogen maar maximaal 2500 personen per dag Machu Picchu bezoeken. Eenmaal boven kregen we een ruim 3 uur durende rondleiding met de geschiedenis. Erg interessant en indrukwekkend allemaal. Een kop koffie om het allemaal te laten inwerken en daarna terug naar de site en alles rustig nog een keertje bekijken. Wat een geschiedenis ligt hier! Met de bus naar beneden en later op de middag weer terug naar Cusco met de trein. Tegen 9 uur pas weer terug in het hotel en nog even snel de stad in voor wat eten. Maar het was zeer indrukwekkend.

Marjo

Indrukwekkend allemaal, nog veel plezier de laatste week

Erna

Nog heel veel plezier in de laatste week. Jullie zijn er
dan ook niet met mijn verjaardag? Halen we later wel in.

Liset

Wat fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad, maar ook erg fijn dat jullie er weer zijn!!