Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Van Potosi naar Sucre

Eerst maar eens rustig ontbeten. Er zat geen tijdsdruk achter, want we vertrokken pas om 14.00 uur uit Potosi. Maar eerst richting de kathedraal gelopen om die van. Innen te bekijken. Dat was de moeite waard. Een kerk per dag is echter genoeg voor ons. Dus liepen we richting het museum Casa real de la Moneda voor een rondleiding in het Engels. Erg interessant, vooral dat gedeelte over de Engelse en Nederlandse piraten, wat toch wel heel slechte mensen waren! En onze gids bleef daarop hameren! Die slechte piraten! Na een Iunch in een klein leuk tentje terug naar het hotel om de bagage te pakken en naar de bus te lopen. We reden richting Sucre waar we twee nachten zouden blijven slapen. Weer een rit met fantastische vergezichten! Het hotel in Sucre bleek echter niet gereserveerd te zijn. Dus op weg naar het alternatief. En dat bleek een fantastische plek, met een erg mooie patio. We hadden een balzaal als slaapkamer! De bagage in de kamer gezet en op ontdekkingstocht! Het hotel staat aan het belangrijkste plein van de stad, Plaza Major, met een mooi parkje voor de deur. Dus genoeg te zien. Eerst rustig rondgezworven en toen een restaurantje gezocht waar we heerlijk Boliviaans hebben gegeten, specialiteit van het huis. We hadden gelezen op internet dat Sucre de stad van de chocolade is. Dus naar een chocolaterie gelopen en daar heerlijke bonbons uitgezocht. In het park een bankje opgezocht en heerlijk genoten van dat lekkers! Het was de moeite waard! Opvallend is dat we steeds minder last hebben van de hoogte en de ijle lucht!