Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Van Salta naar Tilcara via Cafayate

's morgens erg vroeg richting vliegveld en gevlogen naar Salta. De stad verkend en onder de indruk van het mooie plein en de mooie kerk. Na een kort dutje 's avonds met de hele groep heerlijk uit eten geweest bij Donna Salta, echt Argentijns eten: Locro. De volgende dag met de bus op weg naar de Wolkentrein. Een fantastische busrit en helemaal onder de indruk van de natuur. Prachtige bergen en cactussen! Met die Wolkentrein naar de top van de berg, 4220 meter hoog! Het laatste stukje was erg spectaculair over een brug!! Een schitterende terugtocht en s'avonds gezellig gezeten op het geraas van het hotel en daar ook wat gegeten en gedronken!

Zondag op weg met de bus naar Cafayate. Weer een fantastisch mooie busrit. De foto's zijn een kleine impressie van wat we allemaal gezien hebben. Cafayate bleek een leuk plein met park te hebben, met leuke eqstaurantjes waar we heerlijk hebben gegeten. Het hotel was super de luxe, maar we zijn er maar een paar uur geweest! Want we kwamen laat aan en de volgende dag gingen we in hoerastemming weer terug! Die avond met een aantal mensen naar de Peña La vierjarig estacion, erg gezellig dus ook erg laat!

Zie verder het verslag van Elly van die dag!

Even een mededeling: gezien het uitgebreide programma van onze reis lukt het niet om dagelijks een reisverslag te maken.