Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Een dag in Buenos Aires.

Vandaag zijn we op stap geweest met de bus en onze Argentijnse gids: Marcella. We hebben veel geleerd over de tango en Evita Perron. We zijn begonnen bij een prachtig tangocafe en het oudste tangohuis Almacen. Prachtige muurschilderingen gezien. Veel oude gebouwen bekeken en daarna naar het plein en de Russische Orthodoxe kerk! Veel geleerd over de geschiedenis van Argentinië en daarna naar Boca, het voetbalstadion van B.A. Veel afbeeldingen van bekende voetbalhelden, prachtige huizen in geel en blauw en ook nog een tangostel gespot. Daarna de wijk in! Veel gekleurde huizen en veel kunstwerken gezien, zelfs nog wat gekocht. Nog door het kleinste straatje gelopen met veel tangopgebeurden, een bonte wijk. Daarna richting de rivier gereden waar de taxichauffeurs hun siësta houden en daar heerlijk geluncht. Vervolgens naar een moderne wijk met prachtige gebouwen, moderne achitectuur en een plaatje van een brug! Aangekomen bij een park ontdekten we een prachtig kunstwerk gemaakt door een Deen (zie foto) En geschonken door een rijke Argentijn. Om een beetje rust te vinden, op naar het kerkhof. De oudste boom van Argentinië bewonderd en op het kerkhof bij het graf van Eva Perron geweest. Hier namen we afscheid van onze gids, die prachtige verhalen had verteld over de geschiedenis van Argentinië. Toen waren we aan een kop koffie toe en doken we een kroeg in. In de stromende regen zijn we gaan lopen op weg naar ons hotel. Onderweg de Obelisk gezien en de afbeelding van Eva Perron. Nu waren we echt toe aan dat glaasje wijn! 's Avonds gezellig uit eten met een aantal mensen van de groep en op tijd naar bed! Morgenvroeg om 3.45 uur op!