Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Van Salta naar Tilcara

In alle rust na een heerlijk ontbijtje namen we afscheid van Salta, een oude Spaanse koloniale stad. We reden richting het noorden, naar Tilcara. Ondanks de hoogte namen we geen cocabladeren. Het was goed te doen en we hadden geen klachten. Dat zal in Bolivia wel anders worden, maar dan zien we wel weer. Een van de vele stops was bij de berg met de 7 kleuren, al zagen wij er wel 20! Heel indrukwekkend en erg mooi, dus werden er vele foto's gemaakt! De busritten waren in Argentinië niet vervelend. Regelmatig werd er gestopt en hadden we tijd om rond te kijken en foto's te maken.

Voor de lunch stopten we in Purmamacra, een erg mooi dorp met een toeristische markt in een fantastische omgeving. We hebben eerst in alle rust een wandeling gemaakt rondom het dorp. Weer prachtige foto's gemaakt tijdens de wandeling en bij de markt.

Daarna met de hele groep geluncht. Wij hadden onze keuze laten vallen op lamavlees, een stoofpotje, erg lekker! Sorry voor de vegetariërs onder de lezers. Doorgereden naar Tilcara, een klein stadje, waar we 's middags aankwamen zodat we de rest van de dag voor onszelf hadden. Geluierd en wat later op de middag even het stadje ingelopen om te winkelen en een hapje te eten. Op tijd terug naar het hotel en op tijd naar bed.