Onze-Zuid-Amerikareis.reismee.nl

Van Tilcara Argentinië naar Uyuni Bolivia

Na een zeer karig ontbijtje, brood, boter en jam, reden we richting de.grens. Onderweg natuurlijk nog een aantal fotostops gemaakt. Wat een fantastisch mooie natuur! En ook erg afwisselend. We zijn de denkbeeldige Steenbokskeerkring overgegaan! Een goede reden voor een foto! Tegen 12 uur waren we bij de grens. Dat ging dit keer erg soepeltjes! Na de papieren rompslomp liepen we de grens met Bolivia over. Aan de andere kant van de grens werden we opgewacht door de lokale agent. Snel allemaal ons geld gewisseld en met taxi's naar de lunch. Na afloop van de lunch een groepsfoto gemaakt en daarna in taxi's naar het treinstation. Je checkt je bagage in zoals op het vliegveld en zoekt daarna je gereserveerde plaats op. De trein vertrok om half 4. Onderweg weer veel afwisselend landschap gezien. En de 5 films in het Spaans. Een leuk uitstapje was naar de restauratiewagen waar we konden eten. Tegen 1 uur kwamen we aan in Uyuni. De taxi's stonden klaar, snel naar het hotel en naar bed!

Van Salta naar Tilcara

In alle rust na een heerlijk ontbijtje namen we afscheid van Salta, een oude Spaanse koloniale stad. We reden richting het noorden, naar Tilcara. Ondanks de hoogte namen we geen cocabladeren. Het was goed te doen en we hadden geen klachten. Dat zal in Bolivia wel anders worden, maar dan zien we wel weer. Een van de vele stops was bij de berg met de 7 kleuren, al zagen wij er wel 20! Heel indrukwekkend en erg mooi, dus werden er vele foto's gemaakt! De busritten waren in Argentinië niet vervelend. Regelmatig werd er gestopt en hadden we tijd om rond te kijken en foto's te maken.

Voor de lunch stopten we in Purmamacra, een erg mooi dorp met een toeristische markt in een fantastische omgeving. We hebben eerst in alle rust een wandeling gemaakt rondom het dorp. Weer prachtige foto's gemaakt tijdens de wandeling en bij de markt.

Daarna met de hele groep geluncht. Wij hadden onze keuze laten vallen op lamavlees, een stoofpotje, erg lekker! Sorry voor de vegetariërs onder de lezers. Doorgereden naar Tilcara, een klein stadje, waar we 's middags aankwamen zodat we de rest van de dag voor onszelf hadden. Geluierd en wat later op de middag even het stadje ingelopen om te winkelen en een hapje te eten. Op tijd terug naar het hotel en op tijd naar bed.

Jarig in Argentinië

Vanochtend werd ik wakker gemaakt door Geke met een lied en een erg mooi cadeau! Een echt schilderij van de Boca, een kleurrijke wijk in Buenos Aires! Snel douchen en aankleden en toen naar beneden! Daar waren de andere resigenoten al aanwezig en werd er voor mij een lied in het Spaans gezongen! Ik kreeg ook nog een mooie kaart! Na het ontbijt richting de bus om de bagage erin te zetten. Er was besloten dat we gingen lopen naar de Bodega, die ongeveer twee kilometer vanaf het hotel lag. Na een rondleiding waren we om 10 uur al aan het proeven en werd er geproost op mijn verjaardag! Daarna de bus in, die ook versierd bleek te zijn! Via een erg mooie route weer terug naar Salta en naar het hotel waar we al eerder geslapen hadden. De slaapkamer was helemaal versierd met ballonnen, een bloemetje en Happy Birthday op de muur! En ik werd ook nog verrast met een heerlijke ijstaart. Volgens de Argentijnse gewoonte moest ik deze in zoveel mogelijk stukken snijden zodat iedereen die in het hotel aanwezig was mee kon eten. Daardoor werd ik ook nog door twee Argentijnse mannen, die in het zwembad zaten, toegezongen! Toch weer even lachen hoor! Tegen een uurtje of 8 naar het plein/park voor een kop koffie! Doorgelopen naar de Peña waar we die avond zouden eten en genieten van een optreden van een dansgroep en een muziekgroep! Erg leuk en gezellig! Ook zelf nog gedanst met een Argentijn! En toen kwam ook daar weer een verrassing: bubbels en een taart! Tegen half 2 richting het hotel na wel een zeer bijzondere fijne verjaardag! Met dank aan Geke en de reisbegeleidster die het een en ander geregeld had om het zo bijzonder te laten zijn!

Van Salta naar Tilcara via Cafayate

's morgens erg vroeg richting vliegveld en gevlogen naar Salta. De stad verkend en onder de indruk van het mooie plein en de mooie kerk. Na een kort dutje 's avonds met de hele groep heerlijk uit eten geweest bij Donna Salta, echt Argentijns eten: Locro. De volgende dag met de bus op weg naar de Wolkentrein. Een fantastische busrit en helemaal onder de indruk van de natuur. Prachtige bergen en cactussen! Met die Wolkentrein naar de top van de berg, 4220 meter hoog! Het laatste stukje was erg spectaculair over een brug!! Een schitterende terugtocht en s'avonds gezellig gezeten op het geraas van het hotel en daar ook wat gegeten en gedronken!

Zondag op weg met de bus naar Cafayate. Weer een fantastisch mooie busrit. De foto's zijn een kleine impressie van wat we allemaal gezien hebben. Cafayate bleek een leuk plein met park te hebben, met leuke eqstaurantjes waar we heerlijk hebben gegeten. Het hotel was super de luxe, maar we zijn er maar een paar uur geweest! Want we kwamen laat aan en de volgende dag gingen we in hoerastemming weer terug! Die avond met een aantal mensen naar de Peña La vierjarig estacion, erg gezellig dus ook erg laat!

Zie verder het verslag van Elly van die dag!

Even een mededeling: gezien het uitgebreide programma van onze reis lukt het niet om dagelijks een reisverslag te maken.

Een dag in Buenos Aires.

Vandaag zijn we op stap geweest met de bus en onze Argentijnse gids: Marcella. We hebben veel geleerd over de tango en Evita Perron. We zijn begonnen bij een prachtig tangocafe en het oudste tangohuis Almacen. Prachtige muurschilderingen gezien. Veel oude gebouwen bekeken en daarna naar het plein en de Russische Orthodoxe kerk! Veel geleerd over de geschiedenis van Argentinië en daarna naar Boca, het voetbalstadion van B.A. Veel afbeeldingen van bekende voetbalhelden, prachtige huizen in geel en blauw en ook nog een tangostel gespot. Daarna de wijk in! Veel gekleurde huizen en veel kunstwerken gezien, zelfs nog wat gekocht. Nog door het kleinste straatje gelopen met veel tangopgebeurden, een bonte wijk. Daarna richting de rivier gereden waar de taxichauffeurs hun siësta houden en daar heerlijk geluncht. Vervolgens naar een moderne wijk met prachtige gebouwen, moderne achitectuur en een plaatje van een brug! Aangekomen bij een park ontdekten we een prachtig kunstwerk gemaakt door een Deen (zie foto) En geschonken door een rijke Argentijn. Om een beetje rust te vinden, op naar het kerkhof. De oudste boom van Argentinië bewonderd en op het kerkhof bij het graf van Eva Perron geweest. Hier namen we afscheid van onze gids, die prachtige verhalen had verteld over de geschiedenis van Argentinië. Toen waren we aan een kop koffie toe en doken we een kroeg in. In de stromende regen zijn we gaan lopen op weg naar ons hotel. Onderweg de Obelisk gezien en de afbeelding van Eva Perron. Nu waren we echt toe aan dat glaasje wijn! 's Avonds gezellig uit eten met een aantal mensen van de groep en op tijd naar bed! Morgenvroeg om 3.45 uur op!

Aankomst Buenos Aires

Na een lange reis van 13 uur zijn we in Buenos Aires aangekomen. Op het vliegveld maakten we kennis met de groep. Deze bestaat uit 12 personen, 3 stellen en 4 alleen reizende mannen en wij. Het duurde even voordat de gids en de bus er was, maar twee uur na aankomst reden we richting hotel, wel in de stromende regen. En dat bleek de hele dag zo door te gaan! Een grote tegenvaller want vorige week was het nog 26 graden en nu nog maar 15! Nadat we de bagage in het hotel hadden gebracht gingen we verder met het programma! Een wandeling door B.A. in de stromende regen! Niet wat wij gehoopt hadden! Vanavond uit eten in een restaurant om de hoek. Wel lekker gegeten en op tijd naar bed. Dit omdat we afgelopen nacht in het vliegtuig al slecht geslapen hadden!

Welkom op onze Reislog!

Hallo en welkom op onze reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar wij ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over onszelf en de reis die we gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

We zien je graag terug op onze reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!